Ga terug naar het overzicht van nieuwsitems

Test een demo van het virtueel museum!

Beleef het mee en geef je mening

In de voorbije maanden hebben we gezocht naar nieuwe manieren om je de geschiedenis en cultuur van Vlaanderen digitaal te beleven. We bouwden prototypes: speelbare en testbare demoversies van het museum. De naam- en vormgeving van de prototypes zijn nog niet definitief. We nodigen je graag uit om vier prototypes uit te proberen en ons er je mening over te geven. Lees hieronder hoe je mee kan doen.

Met jouw hulp komen we tot het beste resultaat.

Zo kan je de prototypes zelf proberen

Prototype 1: ga op pad

Speel en leer bij! Doorkruis tijd en ruimte en laat je verrassen door de rijke geschiedenis van Vlaanderen zoals je nog nooit eerder hebt gedaan.

Hoe ontdekken? Scan de QR-code om op je smartphone te spelen:

Of surf naar https://www.erf.vlaanderen op je PC.

Feedback? Klik in het prototype rechts bovenaan op het menu om je feedback te geven of volg deze link.

Speeltijd? 5-10 minuten.

_________________________________________________________________________________________________

Prototype 2: maak van je smartphone een venster op Vlaanderen

Laat je bij de hand nemen door de gids en volg in het spoor van garnaalvissers aan de kust, emigranten op weg van Antwerpen naar Amerika, en de ontdekkers van het menselijke lichaam in Leuven. En ontdek jij alle schatten in deze augmented reality-ervaring?

Hoe ontdekken? Scan de QR-code om de app op je smartphone te zetten:

Voor Android                         Voor iOS

QR code AR prototype AndroidQR code AR prototype iOS

Kies in de app de AR ervaring, en klik op de wallet om ze uit te proberen.

Feedback? Volg deze link op je PC, of geef je feedback in de app.

Speeltijd? 9 ervaringen van elk 3-5 minuten.

Prototype 3: doe de challenge en deel met je vrienden

Een luchtige kennismaking met Vlaanderen aan de hand van leuke foto-opdrachten, doe-uitdagingen en camerafilters.

Hoe ontdekken? Scan de QR-code om op je smartphone te spelen:

Feedback? Bezorg ons je opmerkingen via de volgende QR-code:

Of volg deze link op je PC.

Prototype 4: ontsnap uit de kerkers van Het Steen

De reus Antigoon is terug in Het Steen en houdt je daar gevangen. Je eerste opdracht: ontsnap uit de cel. Maar daarmee is het nog niet afgelopen. Je tijd gaat nu in …

Hoe ontdekken? Scan de QR-code om op je smartphone te spelen:

Feedback? Volg deze link op je PC.

Speeltijd? 5-10 minuten.

Enkele prototypes zullen je toestemming vragen om gebruiksgegevens op te slaan. Die dienen om ons extra inzicht te geven in de gebruikerservaring. Ze worden uitsluitend intern gebruikt en worden volledig verwijderd op het einde van de testperiode. Contacteer ons als hier meer vragen over hebt.