Deel op X
Ga terug naar het overzicht van nieuwsitems Onthulling van de tegel in Koksijde voor FAAM virtueel museum van Vlaanderen

Paardenvissers van Oostduinkerke in FAAM

Op 18 juni onthulde FAAM samen met burgemeester Marc Vanden Bussche, en schepen van cultuur Stéphanie Anseeuw de derde tegel aan het strandzwembad in Oostduinkerke. De tegel komt vlakbij de vertrekplaats van de paardenvissers op de zeedijk te liggen.

Vanaf vandaag kan je in de FAAM app op het strand van Oostduinkerke rond de standbeelden van de paardenvissers in augmented reality meer over dit door UNESCO erkende immateriële culturele erfgoed ontdekken, maar ook over garnaalkruien in Oostduinkerke, en kan je een levensgrote vissersboot, een platbodem, verkennen. Dit filmpje geeft je alvast een voorproefje.

Dankzij de expertise van NAVIGO, het nationale visserijmuseum, konden de echte paardenvissers samen met hun virtuele rijdier op de foto.

Paardenvissers in Oostduinkerke: het levende en het virtuele erfgoed op de foto

Een greep uit de pers:

We willen de gemeente Koksijde, NAVIGO, de paardenvissers en de Koninklijke Orde van de Paardevisser bedanken voor alle ondersteuning om FAAM een plek te geven in Oostduinkerke.