Deel op X
Ga terug naar het overzicht van nieuwsitems

Directeurswoning verrijst uit de as in Beringen

Ontdek weer een nieuwe vierkante meter geschiedenis in Vlaanderen. Na Dendermonde, Leuven en Oostduinkerke, onthulde FAAM, het virtuele museum van Vlaanderen, op 1 juli samen met de burgemeester van Beringen, Thomas Vits, en de schepen van cultuur en erfgoed, An Moons, een vierde vierkante meter geschiedenis. Die brengt de razendsnelle ontwikkeling van de mijnbouw in augmented reality tot leven en laat de villa van de mijndirecteurs uit de as herrijzen. Deze video geeft je alvast een voorproefje.

Om het verleden tot leven te brengen, konden weer rekenen op de expertise en ervaring uit eerste hand van onder andere leden van Monumentzorg, het Mijnmuseum Beringen en ECRU, en de erfgoedcoördinator in Beringen die de samenwerking in goede banen leidde.

Directeurswoning in Beringen verrijst uit de as in augmented reality in FAAM

De nieuwe vierkante meter kreeg ook in de pers veel aandacht:

We willen iedereen bedanken voor de ondersteuning om FAAM ook een plek in Beringen te geven. En natuurlijk kan je ook al heel wat andere verhalen in Beringen en in de mijnstreek vinden in www.faam.vlaanderen.