Deel op X
Ga terug naar het overzicht van nieuwsitems Onthulling van de vijfde FAAM tegel in het museum Plantin-Moretus in Antwerpen

Druk in Antwerpen: vijfde tegel van FAAM onthuld in het museum Plantin-Moretus

Op 17 september onthulde de Antwerpse schepen van cultuur en de directrice van het museum Plantin-Moretus de vijfde vierkante meter geschiedenis in het museum. De tegel stelt de uitvinding van de boekdrukkunst voor en komt op de Vrijdagmarkt in Antwerpen te liggen.

Tegel FAAM Antwerpen in het museum Plantin-Moretus (foto Jeroen Hanselaer)

Vanaf vandaag vind je in de FAAM-app twee nieuwe augmented reality-belevingen over het drukkerijverleden van Antwerpen. In de eerste beleving vertellen Christoffel Plantijn en Jan Moretus je meer over hoe je met hun drukpers aan de slag gaat, en in de tweede duik je drie topstukken uit de collectie van het museum: de atlas van Abraham Ortelius, het Cruydtboeck van Rembert Dodoens en de 12 meter lange rol met de lijkstoet van Keizer Karel. Dit filmpje geeft je alvast een voorsmaakje.

Een overzicht van de persbelangstelling:

We willen de medewerkers van de stad Antwerpen en het museum Plantin-Moretus van harte bedanken voor alle ondersteuning om FAAM een plek te geven in Antwerpen.