Museum van antieke paardenkoetsen + ambacht restauratie van antieke paardenkoetsen

We zijn een museum met een collectie van antieke paardenkoetsen, gelegen te Bree. Op dit moment bestaat de collectie uit koetsen uit heel Europa. Het is de bedoeling in de toekomst om heel wat stukken uit de collectie te vervangen door koetsen die gebouwd zijn door Belgische koetsenbouwers. Naast deze koetsen besteden we ook aandacht aan het ambacht van koetsenbouwer.

In tegenstelling tot het heden hadden maar weinig mensen in de 19e eeuw een persoonlijk vervoersmiddel. Dit was enkel weggelegd voor de adel en rijke burgers.

We vinden dat ons klein museum niet mag ontbreken, omdat er in Vlaanderen maar zeer weinig organisaties zijn die het verhaal van antieke paardenkoetsen en het bijhorende ambacht in de kijker zetten.

Periode tussen 1780 - 1920

Antieke paardenkoetsen + ambacht koetsenbouwer