De Stiene Steekers zijn een groep vrouwen die de oude traditie van het garnaalvissen in ere herstellen. Wij gaan te voet in zee, bij laagwater, met een steeknet met een steek

garnaalstoet , laatste zondag van juni in Oostduinkerke

Bij afwezigheid van de mannen , naar IJsland, moesten de vrouwen zelf voor eten voor het gezin zorgen, daarom gingen zij te voet in zee garnalen steken. Grote vangesten konden verkocht worden.

Alleen nog in Oostduinkerke

Vanaf 10 april tot en met september ongeveer wekelijks

De tijd van de ijslandvaarders, de vrouwen moesten zelf voor de kost zorgen

De kust, Oostduinkerke