Deel op X
Deel op X

Tocht door het vissersverleden van Mariekerke

Erfgoedwandeling vissersverleden Mariekerke

Met VLM richten we een erfgoedwandeling in, in Mariekerke (Bornem). Het geeft een kijkje in het rijke vissersverleden van het dorp. Het begon bij visvangst en ging later over in visverdeling (vismijn). We verzamelen anekdotes, weetjes, beelden en verhalen van vroeger in deze wandeling. Voor mensen uit de buurt is het leuk om wat meer te weten te komen over hun verleden.

De verhalen zijn vaak luisterverhalen die we via een QR-code aanbieden op infopanelen langs de wandeling. Op het infopaneel staat nog meer informatie. We maken de tocht zo aantrekkelijk mogelijk, ook voor kinderen. Er zijn heel wat interactieve elementen aan verbonden.

Is het erfgoedverhaal verbonden met de plannen van jouw organisatie in 2024 en 2025? Zo ja, waarmee dan?

Ja, de erfgoedwandeling. Infomarkt vindt plaats 5 juni van 16u-20u aan de kerk in Mariekerke